Oppdal '12

På fredagen åkte jag, Ingrid och Filip på Maxi för att handla mat för helgen. Sen hämtade vi Johan och åkte mot bussen. 13.30 gick bussen från Östersund och första stoppet var i Järpen på Systemet, haha.
Vi stannade sen i Storlien och åt mat. Jag valde buffé, Schnitzel(?). Dock var den stenhård och inte alls värd pengarna! Fortsatte vår bussresa med lite halvsovande, skratt här och där och film. Strax efter 20 var vi framme i Oppdal och Vangslia där lägenheterna låg. Vi bar upp alla grejer och flyttade in. Jag och Ingrid fick turen att sova i dubbelsängen medan Johan och Filip fick ligga skavfötters i soffan, haha. Lite film på kvällen och sen sov vi, runt tolv.
På lördagen klev vi upp nio för att äta frukost och åka iväg på skidorna. Det var så himla härligt att åka! (Jag har inte åkt efter min egen "förmåga" iår, bara haft ungar som inte kan åka riktigt med mig) Åkte lite Offpist och i ravinen strax innan lunch. I lägenheten åt vi Gulasch(?)soppa, det var gott(!!) och vilade lite. Eller, Jag, Ingrid och Johan somnade i sisådär 2(!!!) timmar och vaknade strax innan backen stängde. Så då gick vi direkt på Afterski istället. Och nu måste jag säga det, att Svenskar är lite lama när det gäller att festa! Här var det proppat, folk stog på borden och dansa och sjöng, det var härligt att se. Hehe. Efter en stund där gick vi hem och lagade middag. Räkpasta som Johan och Filip gjorde, supergott! På kvällen kom några från andra lägenheten upp och prata och drack öl. Sen blev Claes och Calle kvar med oss. Där satt vi, från nio kanske och pratade på fram till tre på natten. Det var riktigt trevligt faktiskt! När de gick till sig kan man ju tro att vi gick och la oss, men nej. Vi tryckte på en film och duschade innan. Sen, när vi väl la oss kunde jag verkligen inte sova. Låg och funderade på allt som jag kunde fundera på.
Igår, på söndagen, klev vi upp vid nio och möttes utav blå himmel och sol. Inte ett moln nästan! Frukost på balkongen och skidåkning sen. Igår var det lite mer puder så då var det grymt offpist! En liten stund innan lunch gjorde dock Filip illa sig så vi fick kalla på skoter och ambulans fick hämta honom. Han kom dock tillbaka till lägenheten för att åka med oss tillbaka till sverige och kolla upp knäet på sjukhuset här istället. Jag och Ingrid testade en ny backe en sista gång innan vi var tvungna att åka mot Vangslia igen. Lite lunch och städning innan vi satte oss på bussen igen. Bussen åkte vid 15 och jag somnade ganska direkt. Sov i två timmar innan jag vaknade och vi köpte lite middag. (dyyyyyrt!!!) Den middagen kostade mer än vad all mat vi köpte till hela helgen kostade!!! Jaja, Norge ju.. Sen var det film på bussen. Den var dock så himla dryg så jag kollade inte. När vi närmade oss Storlien satte sig Ingrid och Calle med mig och Johan så satt vi och pratade oss igenom sista vägen hem. Om boenden, eldningar, zonterapi, filosofer, historier, vad-hände-igår och mycket mer. Mysigt och helt okej avslut på en av de bästa helgerna på länge! Farmor hämtade upp mig i stan och körde mig till lägenheten, här ramlade jag i sängen direkt, halv tio. Dock kunde jag inte somna och det slutade med att jag var vaken ända till tolv.
jag var så dum så jag letade inte fram kameran innan vi åkte, så inte en enda bild.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0