NYÅR 11/12

Igår skulle vi infinna oss i Myckelåsen vid 13.00. Mitt ute i skogen, men det är ju typ så jag bor också så jag kände mig som hemma! Där tillbringade vi dagen ute med kälkåkning, grävmaskinkörning, traktoråkning, lerduvskytte, tipsrunda och avslutade med tävlingar i de flesta aktiviteterna. Det var riktigt mysigt! Vi åt lunch ute vid elden, ärtsoppa och punch eller korv med bröd för den som ville ha det.
Vid 17.00 åkte många hem till sina släktingar som bodde nära( de flesta som var där kom ifrån byn eller i närheten, pappas hemtrakter.) vi hängde med hem till Anna & Micke. Dusch och fixning och sedan gjorde jag, Anna, Micke & Patrik iordning lite mat. Okej, jag gjorde sallad. Men hejhå vilken god mat det var! Kött & Potatisgratäng och jag hade kunnat ätit hur mycket som helst, men som tur var tänkte jag mig för så slapp jag få dessa satans magkramper. Efter middagen var det efterrätt, tårta och snapsvisor lite då & då.
Sen försvann matsalen, alla bord bars bort och det blev ett dansgolv. Musik pumpades och det var väldigt kul! Vid tolv gick vi ut till elden, skålade med skumpa, sköt raketer och önskade varandra ett gott nytt år såklart! Jag hade en väldigt bra nyårsafton! Roligt folk, god mat & dryck och massa skratt!
Här skulle jag vilja ha värsta bildbomben. Men min kamera är antingen hos mamma eller i stan, så den kom aldrig med. Men jag hoppas på att få lite bilder av Anna, så då kommer det i efterhand!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0